tisdag 6 april 2010

Vissa saker, till exempel kärlek, kan man se även om man är blind

Pic: Världens bästa Gösta och jag
Idag promenerade jag ute i det underbara vädret. Efter att ha lämnat en bok och hämtat ett paket svängde jag in till optikern. Tanken var att kolla efter ett par solglasögon, men jag passade även på att fråga om mina ögonvitor som innehåller stora, gråa fält. De hade aldrig sett något liknande och det känns inte helt hundra eftersom jag dessutom ser rätt dåligt när jag vaknar, speciellt på det ena ögat. Ögonläkaren nästa, alltså. När jag var liten hade jag glasögon eftersom jag skelade och som alla nog vet kan jag vara en riktig dramaqueen när jag blir upprörd. Min stackars mamma lät mig välja ett par superduperultracoola glasögon själv, men när vi kom hem försökte dumma jag ändå spola ner dem i toaletten. En annan gång glömde (inga citationstecken) jag dem på stranden där de körde med traktorer. Usch, jag har fortfarande dåligt samvete för det.

2 kommentarer:

  1. Jag tror minsann att ni har ätit lite för mycket av Hjördis kakor!

    SvaraRadera
  2. haha, vem är anonym? :D
    jag gillar oss bäst när vi är som fetast <3

    SvaraRadera